Міськрайонна газета

ГРОШОВІ ВИПЛАТИ ПО БЕЗРОБІТТЮ-2019: УМОВИ ОТРИМАННЯ І РОЗМІР ДОПОМОГИ

Згідно із законодавством кожен українець, який залишився без роботи, має право на отримання державної компенсації у вигляді допомоги по безробіттю. При цьому, далеко не кожен знає, як стати на облік в Центр зайнятості та отримати грошову допомогу по безробіттю.

Хто буде отримувати допомогу по безробіттю у 2019 році? Допомога по безробіттю надається тільки тим громадянам, хто отримав офіційний статус безробітного. Відповідно до ч.1 ст.43 Закону України «Про зайнятість населення» статус безробітного надається:

• особам працездатного віку до призначення пенсії (зокрема на пільгових умовах або за вислугу років), які через відсутність роботи не мають заробітку, готові та здатні приступити до трудової діяльності

• особам, молодше 16 років, які працювали і були звільнені у зв’язку з припиненням або перепрофілюванням підприємств, скороченням чисельності штату;

• інвалідам, які не досягли пенсійного віку і отримують пенсію з інвалідності або соцдопомогу.

Як стати на облік в Центрі зайнятості і отримати статус безробітного?Отримати офіційний статус безробітного в Україні можна вставши на облік в центр зайнятості. Реєстрація безробітних, які звертаються за сприянням у працевлаштуванні, проводиться незалежно від зареєстрованого місця проживання чи перебування, оскільки у нас в країні діє Єдина інформаційно-аналітична система державної служби зайнятості. Процедура постановки на облік на біржу праці і отримання статусу безробітного передбачає збір всіх необхідних документів (перелік наведено нижче в статті) і звернення в найближчий ЦЗ. При взятті безробітного на облік, на нього заводиться персональна картка, в якій вказуються особисті дані (прізвище, ім’я та по батькові, число, місяць і рік народження, зареєстроване місце проживання або перебування, ІПН або серія та номер паспорта, відомості про останнє місце роботи або вид діяльності, підстава для припинення трудових відносин відповідно до запису в трудовій книжці або іншого виду діяльності, що підтверджено документально).

Які документи потрібні для центру зайнятості?Реєстрація безробітних в центрі зайнятості проводиться при подачі наступного пакета документів:

• паспорт громадянина України;

• облікова картка платника податків;

• трудова книжка або цивільно-правовий договір;

• документ про освіту (диплом, свідоцтво, сертифікат і т.д.);

• військовий квиток із зазначенням дати взяття на облік (в разі необхідності);

• довідка з останнього місця роботи про розмір заробітної плати (потрібно, якщо страховий стаж за останні 12 місяців становить не менше півроку).