Міськрайонна газета

АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ

  • На яку адресу звертатися з письмовим зверненням до Кабінету Міністрів України та Адміністрації Президента України?

 01008, м. Київ, вул. Грушевського,12/2, Кабінет Міністрів України.

 01220, м.Київ, вул. Банкова, 11, Адміністрація Президента України.

  • На яку адресу звертатися з письмовим зверненням до Сумської обласної державної адміністрації?

40000, м. Суми, площа Незалежності, 2, Сумська обласна державна адміністрація

  •  За якою адресою я можу надіслати звернення поштою?

Звернення до голови Шосткинської районної державної адміністрації можна надіслати поштою за адресою:

41100, Сумська область, м. Шостка, вул.. К.Маркса, 54

  • Чи можу я особисто принести звернення?

Безпосередньо від громадян звернення приймаються за адресою:

м. Шостка, вул.. К.Маркса, 54 у приміщенні районної державної адміністрації, кабінет №23.

Ми працюємо з понеділка до п’ятниці з 8:00 до 17:15 за винятком обідньої перерви з 12:00 до 13:00. Не забудьте, що у п’ятницю держслужбовці мають короткий день – з 8:00 до 16:00.

  • Хто може мені допомогти правильно написати звернення?

Для зручності оформлення звернень розроблений зразок, який знаходиться на веб-порталі та інформаційному стенді у холі приміщення Шосткинської районної державної адміністрації.

  • Як правильно оформити звернення?

Відповідно до статті 5 Закону України  "Про звернення громадян" у зверненні має бути зазначено прізвище, ім'я, по батькові, місце проживання громадянина, викладено суть порушеного питання, зауваження, пропозиції, заяви чи скарги, прохання чи вимоги. Письмове звернення повинно бути підписано заявником (заявниками) із зазначенням дати. 

  • В якій термін розглядається звернення?

Відповідно до статті 20 Закону України "Про звернення громадян" звернення розглядаються і вирішуються у термін не більше одного місяця від дня їх надходження, а ті, які не потребують додаткового вивчення, - невідкладно, але не пізніше п'ятнадцяти днів від дня їх отримання. Якщо в місячний термін вирішити порушені у зверненні питання неможливо, керівник відповідного органу, підприємства, установи, організації або його заступник встановлюють необхідний термін для його розгляду, про що повідомляється особі, яка подала звернення. При цьому загальний термін вирішення питань, порушених у зверненні, не може перевищувати сорока п'яти днів.

  • Як оскаржити бездіяльність органів державної влади та їх посадових осіб?

Статтею 16 Закону України "Про звернення громадян" передбачено, що скарга на дії чи рішення органу державної влади, органу місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, об'єднання громадян, засобів масової інформації, посадової особи подається у порядку підлеглості вищому органу або посадовій особі, що не позбавляє громадянина права звернутися до суду відповідно до чинного законодавства, а в разі відсутності такого органу або незгоди громадянина з прийнятим за скаргою рішенням - безпосередньо до суду.

До скарги додаються наявні у громадянина рішення або копії рішень, які приймалися за його зверненням раніше, а також інші документи, необхідні для розгляду скарги, але тільки ті, які відповідно стосуються питання.

 

Мешканець с.Богданівка просить надати роз'яснення з приводу документів, які потрібні для отримання паспорта.

 

Видачу і оформлення паспортів для громадян України регламентує наказ МВС за № 320 від 13 квітня 2012 року. Отримати паспорт мають право всі громадяни України, що досягли 16 – ти річного віку. Далі паспорт замінюється при втраті, зіпсуванні, викраденні тощо. У віці 25 і 45 років – вклеюється нова фотокартка.
Для отримання паспорта по досягненню 16-ти річного віку громадяни України мають подати в Державну міграційну службу за місцем свого проживання наступні документи:

  • заяву певного зразка, бланк можна отримати на місці;
  • оригінал свідоцтва про народження;
  • 2-ва фото розміром 3,5 х 4,5 сантиметри, виконанні за стандартною вимогою;
  • на вимогу можуть потребувати довідку про реєстрацію особи громадянина України;
  • для бездомних осіб - посвідчення про взяття на облік;
  • для осіб, що постійно проживали за кордоном і повернулися – закордонний паспорт.

Слід зазначити, що після прийняття заяви на оформлення і видачу паспорта громадянина України, раніше подані оригінали документів повертаються.
Заміна паспорта – які документи потрібні? Замінити паспорт громадяни України мають право з наступних обставин: при зміні прізвища, по батькові або ім’я чи інших розбіжностей у записах. Також при приведенні паспорта у непридатний стан. При необхідності в заміні паспорта надаються наступні документи:
заява на заміну паспорта, відповідного зразка;

  • 2-ві фотокартки за розміром 3,5 х 4,5 сантиметрів, виконанні відповідно до стандартної вимоги;
  • сам паспорт, який потрібно замінити;
  • квитанція, що підтверджує сплату державного мита  або (платіжний документ).

Варто вказати, що працівником, якому подаються переліченні документи, може проводитися додаткова перевірка належності паспорта, який підлягає замінні, якщо його нікчемний стан цього вимагає.
Втрата або крадіжка паспорта – які документи потрібні? При викраденні або втраті паспорта громадяни для відновлення нового мають подати за місцем проживання до Державної міграційної служби:

  • заява на відновлення втраченого або викраденого паспорта, відповідного зразка;
  • фотокартки (2 шт.) за розміром 3,5 х 4,5 сантиметрів, виконанні відповідно до стандартної вимоги;
  • копію постанови про порушення або відмову в порушенні кримінального провадження, відповідно до поданої заяви до міліції про втрату чи викрадення паспорта;
  • платіжний документ (квитанція), що підтверджує сплату державного мита.

Заява на заміну паспорта розглядається на протязі одного місяця. На цей період відповідальний працівник по розгляду заяви видає тимчасове посвідчення, що підтверджує громадянство України.
Для отримання паспорта громадяни прибувають особисто, після перевірки достовірності внесених даних в документі, ставлять власний підпис.
У разі неявки громадян для отримання паспорта на протязі 6-ти місяців, відповідальний працівник з’ясовує причину і надсилає письмове попередження про знищення паспорта.
Паспорт підлягає знищенню після неявки громадянина для його отримання на протязі року.

Мешканець с. Гамаліївка запитує, на якій відстані від паркану між сусідами дозволено будувати дім, сарай, туалет, згідно з законодавством України,

Відстань від будинку до межі сусідньої ділянки згідно з ДБН 360-92** "Містобудування. Планування і забудова міських та сільських поселень" має бути не менше метра. Якщо стіна будинку рельєфна, не менше метра повинна становити відстань від найбільш випуклої її частини. При цьому житло має бути зведено так, щоб вода з даху та стічних труб не потрапляла на територію суміжних ділянок. 

Важливим є також дотримання відстані між домом вашим та сусіда. Визначальним чинником є вогнетривкість споруд, тобто матеріалу, з якого зроблено стіни. Відстань між будинками повинна становити до 15 метрів. Для споруд з найвищим ступенем вогнестійкості ця відстань - 6 метрів. Все вказане вище потрібно враховувати ще на стадії проектування житла. 

Будівельними нормами не встановлено відстань від сараю, вбиральні до межі між сусідами, але визначено мінімальну дистанцію від цих споруд до житлових будинків. 

Дворову вбиральню рекомендується розміщувати безпосередньо біля сараю для худоби на відстані не менше 15 метрів від житлових будинків і принаймні 20 метрів від джерела водопостачання (колодязя, колонки тощо). 

Сараї для домашньої худоби, кроликів, нутрій, лисиць і птиці треба розміщувати на відстані від житлових будинків відповідно до протипожежних і санітарних норм: з одинарними або подвійними блоками для тварин - не менш як за 15 метрів; групові до 8 блоків - не менш як за 25 метрів, від 8 до 30 блоків - не менш як 50 метрів. Будувати великі сараї для тварин більш як на 30 блоків можна лише за межами житлової забудови. 

Мешканка смт. Вороніж просить надати розяснення щодо призначення субсидії з травня 2015 року.

 

 

 

У зв’язку з підвищенням цін і тарифів на газ і електроенергію Урядом 28 лютого 2015 року прийнято постанову Кабінету Міністрів України «Про удосконалення порядку надання житлових субсидій», якою з 01 травня 2015 року суттєво спрощено порядок призначення житлових субсидій.

Постановою передбачено.

Для призначення субсидії необхідно подати лише два документи – заяву про призначення житлової субсидії та декларацію про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, форма яких спрощена. Не подаються довідки про доходи зареєстрованих осіб, відповідна інформація зазначається у Декларації.

Субсидія призначається на 12 місяців на підставі відомостей про доходи, які зазначено у Декларації, а на наступний період – без звернення, на підставі отриманої інформації про доходи від Державної фіскальної служби, Пенсійного фонду України, фондів соціального страхування, вищих навчальних закладів. При цьому у разі коли оплата послуг з централізованого опалення проводиться лише в опалювальний період або за двоставковим тарифом, або для індивідуального опалення використовується природний газ (електроенергія), розмір субсидії розраховується окремо на опалювальний і неопалювальний періоди.

Для призначення житлової субсидії не має значення майновий стан сім’ї (наявність у володінні житлових приміщень, транспортних засобів, земельних ділянок, здача в оренду житлового приміщення тощо), крім купівлі майна або оплати послуг протягом 12 місяців перед зверненням за призначенням субсидії на суму, яка на час купівлі (оплати) перевищує 50 тисяч гривень. У такому випадку субсидія може бути призначена на підставі рішення комісії.

Скасовується необхідність обов’язкового працевлаштування непрацездатних членів сім’ї та перебування їх на обліку в центрі зайнятості (до розрахунку сукупного доходу прийматиметься дохід такого члена сім’ї на рівні прожиткового мінімуму для працездатних осіб).

Сума субсидії, яку перераховано на рахунки виконавців послуг і яка не використана домогосподарством внаслідок економії споживання послуг, зараховуватиметься виконавцем не тільки як оплата обов’язкової частки платежу домогосподарства, а й в рахунок майбутніх платежів.

Сума субсидії, перерахована (виплачена) внаслідок подання громадянином документів з недостовірними відомостями, повертається ним у подвійному розмірі.

Мешканка с. Клишки запитує, на які соціальні виплати вона має право, якщо її син перебуває в зоні АТО, як військовослужбовець?

 

Якщо військовослужбовець перебуває в зоні АТО то після отримання посвідчення учасника бойових дій, яке є документом, що підтверджує статус учасника бойових дій, відповідно до Закону України “Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту” від 22.10.1993 року №3551-ХІІ ст. 12 матиме право на  такі пільги:

  • 75-процентна знижка плати за користування комунальними послугами (газом, електроенергією та іншими послугами) та скрапленим балонним газом для побутових потреб в межах середніх норм споживання.
  • площа житла, на яку надається знижка, при розрахунках плати за опалення становить 21 кв. метр опалювальної площі на кожну особу, яка постійно проживає у житловому приміщенні (будинку) і має право на знижку плати та додатково 10,5 кв. метра на сім’ю.
  • 75-процентна знижка вартості палива, в тому числі рідкого, в межах норм, встановлених для продажу населенню, для осіб, які проживають у будинках, що не мають центрального опалення.
  • безплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту, автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських і міжміських маршрутів, у тому числі внутрірайонних, внутрі- і міжобласних.
  • безоплатний проїзд один раз на два роки (туди і назад) залізничним, водним, повітряним або міжміським автомобільним транспортом або проїзд один раз на рік (туди і назад) вказаними видами транспорту з 50-процентною знижкою.
  • позачергове користування всіма послугами зв’язку та позачергове встановлення на пільгових умовах квартирних телефонів. Абонементна плата за користування телефоном встановлюється у розмірі 50 процентів від затверджених тарифів.