Міськрайонна газета

ПРОБЛЕМИ РЕСОЦІАЛІЗАЦІЇ НЕПОВНОЛІТНІХ, ЗАСУДЖЕНИХ ДО ПОКАРАНЬ, НЕ ПОВ’ЯЗАНИХ З ПОЗБАВЛЕННЯМ ВОЛІ

Під такою назвою на базі Шосткинського МРВ КВІ УДПтС України у Сумській області працівниками Шосткинського районного центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді було проведено консультування персоналу кримінально-виконавчої інспекції.

Становлення України як правової держави супроводжується багатьма негативними явищами й тенденціями в економічній і соціальній галузях. Як наслідок, виникає соціальна дезадаптація, криза духовності, девальвація моральних цінностей, ослаблення внутрішньосімейних зв’язків, ріст соціального сирітства, що й призводить до різкого загострення криміногенної ситуації серед неповнолітніх. Вивчення причин дезадаптації неповнолітніх і вчинення ними злочинних дій дає змогу стверджувати, що протиправна поведінка є переважно наслідком недоліків сімейного виховання.

Соціально-педагогічна реабілітація неповнолітніх, схильних до протиправної поведінки та засуджених до альтернативних покарань, є повернення цих неповнолітніх до «правослухняного» життя, створення умов для їх повноцінного фізичного і психічного розвитку, для успішної соціалізації, подолання особистісних проблем і конфліктів з оточенням.

У ході консультування персоналу  кримінально – виконавчої інспекції було обговорено причини та соціальні чинники правопорушень, а також розглянуто ряд завдань соціально – педагогічної реабілітації серед яких: встановлення причини протиправної поведінки дитини, чинники, що сприяють її формуванню, заважають виправленню та ресоціалізації; подолання особистісних чинників, що спричиняють протиправну поведінку або заважають соціальній адаптації; усунення чинників соціального середовища, що ускладнюють соціальну адаптацію дитини, спричинюють її проблеми, негативно впливають на формування її особистості та поведінки;  сприяння закріпленню у дитини мотивації до законослухняної поведінки; сприяння розвитку позитивних особистісних якостей, оволодінню вміннями, необхідними для подолання проблем і задоволення потреб; сприяння створенню соціально-педагогічних умов, необхідних для повноцінної життєдіяльності дитини; інтегрування дитини до соціально-позитивного середовища тощо.