Міськрайонна газета

РЕКЛАМА У НАШОМУ ЖИТТІ

19 серпня 2016 року для прийомних дітей спеціалістами Шосткинського районного центру соціальних служб для сім`ї, дітей та молоді було організовано та проведено груповий  захід „Реклама у нашому житті”.

Кожного дня дивлячись телевізор, блукаючи Всесвітньою мережею, слухаючи радіо чи просто ідучи містом ми бачимо чи чуємо безліч реклами. Що вона нам дає? Інформацію про товар чи послугу або змушує нас їх придбати? 

Відношення до реклами є досить неоднозначним та суперечливим. Комерційна реклама є невід’ємною частиною сучасної економіки. Вона – рушій торгівлі. Але з іншого погляду – вона давно вже перестала бути просто джерелом інформації про товари і послуги, вона стала могутнім засобом впливу та маніпуляцією людиною. Головні негативні моменти цього впливу полягають у тому, що реклама спричиняє стереотипізацію мислення, нав’язує готові моделі й стандарти життя. Реклама навіює людині думку, що якщо вона купить ту чи іншу річ, то вона стане щасливішою, привабливішою, успішнішою, що це сприятиме підвищенню її статусу. Люди оцінюють себе та інших в залежності від того, чим вони володіють, а не від їхніх особистих якостей. Так формується система цінностей, орієнтована виключно на споживання.

Проблемна ситуація полягає в тому, що не дивлячись на те, що реклама – річ, корисна в діяльності рекламодавця, вона у той же час може згубно впливати на здоров’я та психіку людей, а її подальший розвиток може корінним чином змінити соціальні відносини у суспільстві.

У ході проведення групового заходу учасників було ознайомлено з основними видами реклами та їх характеристиками, розглянуто питання класифікації та функцій реклами.

Також під час заходу обговорено всі “за” і “проти” реклами, а саме: реклама збільшує ефективність діяльності фірми; знайомить споживачів з новими товарами; дає зворотній зв’язок від споживачів; сприяє розвитку технологій. Проте, вона нав’язує купити споживача те, що йому не потрібно; збільшує вартість товару, чи послуг; сприяє монополізації ринку.

Отже, як ми бачимо, реклама в нашому повсякденному житті є звичним явищем, з яким ми весь час стикаємось і без чого не уявляємо себе. Реклама присутня всюди. Проте, вона повинна бути ефективна, правдива, не набридати споживачам і справді доносити потрібну нам і цікаву інформацію. Адже, хто володіє інформацією – той володіє світом.