Міськрайонна газета

НАСТАВНИЦТВО – ДІЄВИЙ МЕХАНІЗМ СОЦІАЛІЗАЦІЇ ДІТЕЙ ІЗ ЗАКЛАДІВ ДЕРЖАВНОГО УТРИМАННЯ

4 липня 2017 року Постановою № 465 Кабінет Міністрів України затвердив довгоочікуване Положення про наставництво, згідно якого визначено механізм організації здійснення та ведення наставництва над дитиною, яка проживає у закладі для дітей-сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, іншому закладі для дітей.

Після закінчення навчання, перед випускниками інтернатних закладів постає низка питань, які потребують нагального вирішення, а саме: пошук житла, роботи, задоволення потреби у допомозі та підтримці. Але, як виявляється, молоді люди стають безпорадними, неадаптованими у, здавалося б, звичних для них питаннях. З незрозумілими устоями і правилами, що підготувало для них суспільство, діти-сироти і діти, позбавлені батьківського піклування змушені починати життя заново. Тому, у подібних ситуаціях наставництво підходить якнайкраще, адже воно робить звичний спосіб життя дитини більш змістовним та зрозумілим.

Наставництво – це добровільна безоплатна діяльність наставника з надання дитині, яка проживає у закладі, індивідуальної підтримки та допомоги, насамперед у підготовці до самостійного життя. Основною метою наставництва є підготовка дитини до самостійного життя шляхом розвитку її фізичного, духовного та інтелектуального потенціалу, впевненості у власних силах, формування культурних і моральних цінностей.

Наставництво здійснюється в індивідуальній формі однією повнолітньою дієздатною особою над однією дитиною.

Наставником може бути повнолітня дієздатна особа, яка пройшла курс підготовки з питань соціальної адаптації дітей та їх підготовки до самостійного життя, отримала висновок про те, що вона може провадити діяльність з організації наставництва, та уклала договір про наставництво.

Наставниками не можуть бути особи, зазначені у статті 212 Сімейного кодексу України.

Основними напрямками наставництва над дитиною є:

  • допомога в навчанні (сприяння індивідуальному розвитку дитини щодо набування знань, норм та правил поведінки, формуванню вмінь та навичок, передачі соціального досвіду);
  • соціалізація (сприяння у формуванні навичок самостійного життя);
  • профорієнтація (підготовка до усвідомленого вибору професії, допомога в подальшому працевлаштуванні).

Відповідно до законодавства наставник є відповідальним за порушення ним прав і законних інтересів дитини, заподіяння шкоди її життю та здоров’ю.

Варто пам’ятати та не забувати, що кожна дитина з інституції потребує саме нашої з вами уваги та допомоги друга-наставника. Разом ми зможемо це зробити!

Більш детальну інформацію про організацію наставництва в районі можна дізнатися звернувшись до Шосткинського районного центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді, що розташований за адресою: м. Шостка, вул. Свободи, буд. 54, каб. № 16. Тел. 4-27-21.