Міськрайонна газета

ПОЧАВ ПРАЦЮВАТИ ВЕБ-ПОРТАЛ ЕЛЕКТРОННИХ ПОСЛУГ ПЕНСІЙНОГО ФОНДУ УКРАЇНИ

З метою покращення якості та оперативності обслуговування громадян, впровадження технологій електронного урядування в соціальній сфері Пенсійний фонд України розробив веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, який почав працювати з 1 жовтня 2012 року, забезпечуючи надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді відповідно до "Порядку надання органами Пенсійного фонду України послуг в електронному вигляді", затвердженому постановою правління Пенсійного фонду України від 7 вересня 2012 року № 16-1, зареєстрованою в Міністерстві юстиції України 11 вересня 2012 року за №1565/21877.

 Адреса веб-порталу електронних послуг Пенсійного фонду України: portal.pfu.gov.ua

Основна відмінність веб-порталу, який створюється, від сайту, який на сьогодні вже функціонує – це створення діалогу між органами Пенсійного фонду та його так званими контрагентами (будь – якими громадянами, в першу чергу - пенсіонерами, застрахованими особами, страхувальниками).

Веб-портал має дуже просту схему користування та розроблений для користування громадянами із мінімальними знаннями роботи з комп’ютером.

Кожен користувач знайде для себе корисну інформацію, адже спектр надання електронних послуг дуже широкий:

  • усі нормативні документи та законодавчі акти, відповідно до яких здійснює свою діяльність Пенсійний фонд;
  • контактна інформація про адреси розташування та телефони, про відповідальних працівників управлінь Пенсійного фонду;
  • можливість не виходячи з дому заповнити на порталі та роздрукувати необхідні бланки документів;
  • направити заяву/скаргу до Пенсійного фонду;      
  • завчасно замовити підготовку документів і отримати повідомлення про місце і  час їх отримання. 

Однією із важливих функцій веб-порталу є можливість громадянина контролювати дані щодо заробітної плати (доходу), з якими про нього відзвітовано до Пенсійного фонду його роботодавцем, а також стан сплати страхових внесків до Фонду. Адже відповідно до останніх змін, внесених до пенсійного законодавства – розрахунок пенсії проводиться відповідно до даних облікової картки громадянина накопичених із липня 2000 року. А в майбутньому – передбачається можливість контролювати стан свого особистого рахунку при запровадженні 2 рівня або обов’язкової накопичувальної пенсійної системи. 

Пенсіонер матиме доступ до інформації, в якій станом на поточну дату зазначатиметься у відповідності до якого закону йому призначена пенсія, вид пенсії, сума призначеної пенсії з урахуванням надбавок, підвищень, додаткової пенсії, цільової грошової допомоги, пенсії за особливі заслуги перед Україною, індексації та  інших доплат до пенсії, встановлених законодавством.

Роботодавець зможе проконтролювати стан розрахунків з Пенсійним фондом за своїми зобов’язаннями, проконтролювати надходження електронної звітності, подати заяву/скаргу до Пенсійного фонду та від слідкувати стан її розгляду.

Система гнучка, буде розвиватись. Найближчий перспективний розвиток:

  • подання електронного звіту через портал;
  • можливість доступу навіть із мобільного телефону;
  • зв’язок даних персоніфікованого обліку та пенсійного калькулятора;
  • електронні розсилки (інформування пенсіонерів про проведені перерахунки).

Як зареєструватись: Оскільки портал надає доступ до персональної інформації то для реєстрації необхідно одного разу з’явитись до Пенсійного фонду та написати відповідну заяву.

Для реєстрації необхідні: паспорт, ідентифікаційний код, для пенсіонера - номер пенсійного посвідчення, для роботодавця -  номер та дата свідоцтва про державну реєстрацію та документи, які підтверджують право реєструватися на веб-порталі від імені організації чи установи (наприклад, наказ).

Працівник Пенсійного фонду, прийнявши заяву та представлені документи, вносить дані і терміново отримує і видає заявнику сформований автоматично персональний код для подальшої реєстрації. Вдома використовуючи звичайну електронну поштову скриньку необхідно завершити реєстрацію, як на  більшості веб-сервісах, користуючись повідомленнями - підказками системи.

Звичайно, Інтернет не позбавлений загроз втручання в особисті дані, проте система веб-порталу Пенсійного фонду України розроблена із урахуванням усіх сучасних вимог захисту інформації та  погоджена із Адміністрацією Державної служби спеціального зв’язку та захисту інформації України. Уся інформація, яка передається до користувача, передається в закодованому та знеособленому вигляді, а це означає, що навіть перехопивши інформацію неможливо буде встановити, кому вона належить. 

Заява про реєстрацію громадянина у системі надання послуг в електронному вигляді