Міськрайонна газета

ВІД АТЕСТАЦІЇ РОБОЧИХ МІСЦЬ – ДО БЕЗПЕКИ ПРАЦІ

Закон України «Про охорону праці» гарантує робітникам, зайнятим у шкідливих та важких умовах праці, право на пільги та компенсації, а саме: пенсії за віком на пільгових умовах, робота на умовах скороченого робочого тижня, доплати та надбавки до тарифних ставок, окладів, додаткових відпусток за роботу в особливих та шкідливих умовах праці, безкоштовне отримання молока, або інших рівноцінних харчових продуктів.

Забезпечення безпечних і нешкідливих умов праці, збереження життя і здоров’я працюючих в процесі їх трудової діяльності, завжди були і залишаються одним з основних пріоритетів підприємства. Важливою ланкою у вирішенні цієї проблеми є атестація робочих місць, а також приведення їх у відповідність з нормативними актами з охорони праці. Саме атестація робочих місць дає комплексну оцінку всіх факторів виробничого середовища, які впливають на стан здоров’я і працездатність людини в процесі її трудової діяльності, і тільки за результатами атестації робочих місць працівник може отримати пільги та компенсації для відновлення працездатності. Тому питання атестації робочих місць необхідна справа, а не марна витрата коштів. На даний час на підприємствах, організаціях району працює в умовах, які не відповідають санітарно- гігієнічним нормам, близько 600 осіб, третина з яких жінки. Проатестовано 410 робочих місць у 47 підприємствах, організаціях та установах району.

В 2013 році атестація проведена на 8 підприємствах та організаціях району (ТОВ"Нива", МПСП"Оазис", СФГ"Колос", СФГ"Озон", ОСББ"Оберіг-17", ПП"Поліс", ПП"Дія", ПП"Вікторія". В 2014 році проведена у Воронізькому будинку інтернаті для людей похилого віку та інвалідів, Шосткинському районному територіальному центрі. Заключили договори з санстанцією на проведення замірів виробничих факторів та проведення атестації робочих місць за умовами праці ДП"Агролісгосп", ВК"Старт". Заплановано проведення в кінці цього року в ДНЗ "Вишенька" та "Чебурашка", «Шосткинській районній лікарні» Шосткинської районної ради.